错拿流年 乱浮生
© zzyo
Powered by LOFTER
Better In Time - Leona Lewis

莫 西 顾:

      《Better in Time》选自Leona Lewis 2007年发行的首张专辑《Spirit》。节奏感十足的鼓点,Leona Lewis 随性的唱腔不经意间就把爱情中的那些痛楚与无奈道得淋漓尽致,充满柔情的声线里又蕴含着治愈的力量。

       你以为痛苦是折磨,但没有痛苦,人便无法成长。


歌词:


It's been the longest winter without you
没有了你这个冬季最漫长
I didn't know where to turn to
我不知道该去哪里
See somehow I can't forget you after all that we've been through
一起经历过一切之后不知道为什么我就是忘不了你
Going, Coming
来来往往
Thought I heard a knock
我想我听到了敲门声
Who's there? no one
是谁呢?没有人
Thinking that I deserve it
觉得我应该这样做
Now I realize that I really didn't know
现在才意识到我是真的不知道
You didn't notice you mean everything
你没发觉对我来说你意味着一切
Quickly I'm learning to love again
我很快就会开始新的爱情
All I know is I'm gonna be OK
我也知道我会好的
Though I couldn't live without you
虽然我不能没有你
It's gonna hurt when it heals too
伤口愈合的同时也会痛
It'll get better in time
但最终一切都会好起来
Even though I really love you
即使我是真的爱你
I'm gonna smile cause I deserve to
我也会面带微笑,因为我应该那样做
It'll get better in time
最终一切都会好起来
I could turn on the TV without something that remind me
我可以打开电视看一些不会勾起我回忆的节目
Was it all that easy to just put aside your feelings?
抛开个人感情会那么简单吗?
If I'm dreaming
如果我是在做梦
Don't wanna let that hurt my feelings
不想让梦伤害我的感情
But that's the past I believe it
但是我相信一切都是过去
And I know that time will heal it
而且我知道时间会治愈它
You didn't notice
你没察觉
Boy you mean everything
亲爱的,对我来说你意味着一切
Quickly I'm learning to love again
我很快就会开始新的爱情
All I know is I'm gonna be OK
我知道我会过得很好
Though I couldn't live without you
虽然我不能没有你
It's gonna hurt when it heals too
伤口愈合的同时也会痛
It'll get better in time
但最终一切都会好起来
Even though I really love you
即使我是真的爱你
I'm gonna smile cause I deserve to
我也会面带微笑,因为我应该那样做
It'll get better in time
最终一切都会好起来
Since there's no more you and me
自从你我结束之后
(No more you and me)
(你我结束之后)
It’s time I let you go
是该放手让你走了
So I can be free
这样我也会自由
And live my life how it should be
去过我该过的生活
(No No No No No No)
(不不不不不不)
No matter how hard it is
无论有多难
I'll be fine without you
没有你我也会过得很好
Yes,I will
是的,我会的
Though I couldn't live without you
虽然我不能没有你
It's gonna hurt when it heals too
伤口愈合的同时也会痛
It'll get better in time
但最终一切都会好起来
Even though I really love you
即使我是真的爱你
I'm gonna smile cause I deserve to
我也会面带微笑,因为我应该那样做
Yes, I do
是的,我会的
(It'll get better in time)
(最终一切都会好起来)
Though I couldn't live without you
虽然我不能没有你
It's gonna hurt when it heals too
伤口愈合的同时也会痛
It'll get better in time
但最终一切都会好起来
Even though I really love you
即使我是真的爱你
I'm gonna smile cause I deserve to
我也会面带微笑,因为我应该那样做 


评论
热度(297)