错拿流年 乱浮生
© zzyo
Powered by LOFTER
One Day - Matisyahu

莫 西 顾:

     Matisyahu的《One Day》是NBA2K10的背景音乐中最受欢迎的一首,也曾经在美剧《Covert Affairs》中出现。

     蓄着长长的络腮胡,穿着宽松的运动夹克,戴着黑帽子,这是Matisyahu出现在大众视野里的惯常形象。Matisyahu原名Matthew Paul Miller,Matisyahu是他的希伯来名字。虽然专辑封面上的Matisyahu大多都面色寡淡,透着一丝疏离感,但在网易云的歌手详情页却选了一张没有络腮胡,有着灿烂金发,淡淡笑容的Matisyahu照片。对了,Matisyahu还是世界上极少数以典型犹太人模样及身份演唱雷鬼乐的歌手,虽然对雷鬼音乐没有什么了解,但还是真心觉得了不起。


歌词(歌词翻译:笨猫bx27):


under the moon
and thank God I'm breathing
then I pray
don't take me soon
cause i'm here for a reason

有时候我躺着
躺在月光下
感谢上帝让我还继续呼吸着
然后我祈祷
别这么快把我带走
因为我留在这是有原因的

sometimes in my tears I drown
but I never let it get me down
so when negativity surrounds
I know some day it'll all turn around
because

有时候,我沉溺在我的眼泪中
但是我从不被此击垮
所以每当被消极的情绪包围着
我知道,总有一天,一切都会好转
因为

all my live I've been waiting for
I've been praying for
for the people to say
that we dont wanna fight no more
they'll be no more wars
and our children will play
one day

我这一生所等待的
我一直为之祈祷的
为了让人们说
我们不想再打仗了
再也没有战争了
我们的孩子将开始玩耍
有一天

it's not about
win or lose
we all lose
when they feed on the souls of the innocent
blood drenched pavement
keep on moving though the waters stay raging

不再是关于
赢或输
我们都输了
当他们以无辜的灵活为食
鲜血淋湿道路
继续前进 穿过水流 保持愤怒

in this maze you can lose your way (your way)
it might drive you crazy but dont let it faze you no way (no way)

在这个迷宫里你会迷路
它也许会让你发疯 但是别让它吓得你无路可走

sometimes in my tears I drown
but I never let it get me down
so when negativity surrounds
I know some day it'll all turn around
because

有时候,我沉溺在我的眼泪中
但是我从不被此击垮
所以每当被消极的情绪包围着
我知道,总有一天,一切都会好转
因为

all my live I've been waiting for
I've been praying for
for the people to say
that we dont wanna fight no more
they'll be no more wars
and our children will play
one day

我这一生所等待的
我一直为之祈祷的
为了让人们说
我们不想再打仗了
再也没有战争了
我们的孩子将开始玩耍
有一天

one day this all will change
treat people the same
stop with the violence
down with the hate
one day we'll all be free
and proud to be
under the same sun
singing songs of freedom like
one day

有一天这些都将改变
对所有人一视同仁
停止暴力行为
不再有仇恨
有一天 我们都会自由
都会骄傲
站在同一个太阳下
唱着自由的歌就像
有一天

all my live I've been waiting for
I've been praying for
for the people to say
that we don't wanna fight no more
they'll be no more wars
and our children will play
one day

我这一生所等待的
我一直为之祈祷的
为了让人们说
我们不想再打仗了
再也没有战争了
我们的孩子将开始玩耍
有一天


评论
热度(335)
  1. 共4人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据