错拿流年 乱浮生
© zzyo
Powered by LOFTER
Read All About It, Pt. III - Emeli Sandé

莫 西 顾:

       Emeli Sandé在2012年举行的伦敦奥运闭幕式上演唱了这首《Read All About It》,与歌词的内容恰恰相反,整首歌没有奋力的嘶吼,只有简单的钢琴伴奏,在 Emeli Sandé 饱满柔情的声线下,反倒有一种“润物细无声”的感觉。


歌词:


You've got the words to change a nation
你有着足以改变国家民族命运的话语 
but you're biting your tongue
但你却缄口不言 
You've spent a life time stuck in silence
你的一生都被困在寂静中 
afraid you'll say something wrong
因为你害怕说错话 
If no one ever hears it how we gonna learn your song
不过如果从没有人听你唱出来过的话我们又怎能学会你的歌呢? 
So come on come on
所以来吧,来吧 
Come on come on
所以来吧,来吧 
You've got a heart as loud as lions
你有着雄狮一般洪亮的心跳 
So why let your voice be tamed
所以为何要让你的嗓音被驯服? 
Baby we're a little different
亲爱的我们或许和别人有些不同 
there's no need to be ashamed
但这没什么好觉得难为情 
You've got the light to fight the shadows
你已经得到了战胜阴影的明灯 
so stop hiding it away
所以别再掩藏 
Come on Come on
来吧,来吧 
I wanna sing I wanna shout
我想要歌唱,我想要呐喊 
I wanna scream till the words dry out
我希望尖叫嘶吼直至词藻干涸 
so put it in all of the papers
所以全都写下来 
i'm not afraid
我才不怕 
they can read all about it
让人们可以阅读一切 
read all about it oh
阅读一切 

At night we're waking up the neighbours
我们在夜晚吵醒了邻居 
while we sing away the blues
因为我们在用歌声驱赶阴霾 
making sure that we remember yeah
希望我们都能记住 
cause we all matter too
我们也很重要 
if the truth has been forbidden
如果真相被掩盖 
then we're breaking all the rules
那我们就不惜打破一切准则 
so come on come on
所以来吧,来吧 
come on come on
来吧,来吧 
lets get the tv and the radio
让我们弄到电视机和收音机 
to play our tune again
再次播放我们的曲调 
its 'bout time we got some airplay of our version of events
也是时候用Airplay来放送我们所知的事件真相 
there's no need to be afraid
没必要害怕 
i will sing with you my friend
朋友我会和你一同歌唱 
Come on come on
来吧,来吧 
I wanna sing I wanna shout
我想要歌唱,我想要呐喊 
I wanna scream till the words dry out
我希望尖叫嘶吼直至词藻干涸 
so put it in all of the papers
所以全都写下来 
i'm not afraid
我才不怕 
they can read all about it
让人们可以阅读一切 
read all about it oh
阅读一切 

Yeah we're all wonderful wonderful people
是的我们都是非常出色的人 
so when did we all get so fearful
所以是什么时候起我们变得如此多虑? 
Now we're finally finding our voices
现在我们终于找到了自己的声音 
so take a chance come help me sing this
所以抓住机会来帮助我唱出这首歌 
Yeah we're all wonderful wonderful people
是的我们都是非常出色的人 
so when did we all get so fearful
所以是什么时候起我们变得如此多虑? 
and now we're finally finding our voices
现在我们终于找到了自己的声音 
so take a chance come help me sing this
所以抓住机会来帮助我唱出这首歌 
I wanna sing I wanna shout
我想要歌唱,我想要呐喊 
I wanna scream till the words dry out
我希望尖叫嘶吼直至词藻干涸 
so put it in all of the papers
所以全都写下来 
i'm not afraid
我才不怕 
they can read all about it
让人们可以阅读一切 
read all about it oh
阅读一切 

I wanna sing I wanna shout
我想要歌唱,我想要呐喊 
I wanna scream till the words dry out
我希望尖叫嘶吼直至词藻干涸 
so put it in all of the papers
所以全都写下来 
i'm not afraid
我才不怕 
they can read all about it
让人们可以阅读一切 
read all about it
阅读一切 

评论
热度(299)